maandag 28 maart 2011

Pigment, pigment, pigment.....

Oogschaduw heb je in alle soorten en maten, maar vandaag ga ik met jullie een oogschaduw bekijken waar veel meiden moeite mee hebben. Losse oogschaduw. Zoals ik al zei, vinden veel meiden dit iets moeilijks om mee te werken, ik daarentegen vind het heel fijn om mee te werken.


Ik heb een aantal verschillende soorten pigmenten op de foto gezet. Van links naar rechts:
NYX - Appel, Sleek - Glory, Bfte - Meow, Hema - Silver, Sugarpill - Starling

Ik heb hier 5 totaal verschillende pigmenten gekozen. Ze zijn anders van prijs, kleur, pigment, structuur, eigenlijk alles dus.

Ik vind het heel fijn om pigmenten te gebruiken, omdat je precies de kleur kan maken die jij wilt hebben. Je kunt hem zo licht of donker maken als je zelf wilt. Simpel weg door aan je kleur, een donkere of hele lichte kleur toe te voegen. In deze tutorial ben ik ook lekker aan het spelen met pigment.

Naast dat je er helemaal je eigen kleur van kunt maken, kun je ook spelen met nat en droog. Dit is iets wat ik onwijs leuk vind!


Links zijn dezelfde pigmenten als op de eerste foto droog gebruikt, en rechts nat. Wat een verschil! Ik vind het onwijs mooi! Deze foto is zonder flits gemaakt.



Hier dezelfde foto, maar dan mét flits. Prachtig, niet?!

Wat ook heel erg leuk is, is om er verschillende basissen onder te doen. Ik heb het voorgedaan met wit en zwart, omdat daar het contrast het grootst is. Je kunt natuurlijk allerlei basissen gebruiken. Je kunt hiervoor heel goed de Jumbo pencils van NYX gebruiken. Als je graag veel basis kleurtjes in één keer wilt kopen, kun je heel goed het Sleek primer palette proberen. Deze kun je kopen bij Enchantra.


Links zijn de kleurtjes op een witte basis. Ik heb hier het Jumbo pencil van NYX in Milk gebruikt. Aan de rechter kant zie je de kleurtjes op een zwarte basis. Dit is een gelliner van Coastal Scents. Helaas is de swatch van het zilvere pigment op de zwarte basis niet zo mooi geworden. Dit komt omdat het contrast toch te groot is. Bij het BFTE pigment zie je dat ook al een klein beetje.
Deze foto is gemaakt zonder flits.


Hier dezelfde foto met flits. Ik vind het Sugarpill pigment op de zwarte basis echt prachtig!!

Gebruik jij vaak pigmenten?

Liefs, Lies

Geen opmerkingen:

Een reactie posten