vrijdag 8 april 2011

DIY beauty avond

Vanavond is voor mij de perfecte avond om lekker even voor mezelf te zorgen. Morgen heb ik een feest, dus ik wil graag dat mijn huid er mooi uitziet. Ook is mijn vriend dit weekend weg, dus ik heb het rijk even heerlijk voor mij alleen.

Ik heb voor mezelf een aantal dingen gemaakt die mijn huid even lekker verwennen.


Ik ben lekker gaan stomen, scrubben en heb daarna een maskertje opgedaan.

DIY stomen is echt super simpel! Je kookt water, doet dit in een grote bak en je doet er 2 zakjes kamille thee bij. That's all!
Ik ben eerst zo'n 5 minuten gaan stomen. Dit doe ik door een handdoek over mijn hoofd te doen en dan boven de bak te gaan hangen.

Na 5 minuten, ben ik aan de gang gegaan met de scrub.



Ook een DIY scrub is heel erg simel. Een klein beetje yoghurt (het maakt niet uit of dit vol of mager is, neem gewoon wat je in huis hebt.) met veel suiker. Je kunt ook zout nemen, maar dit vind ik altijd veel te grof voor mijn gezicht.

Deze scrub heb ik mijn gezicht in gewreven, en er daarna vanaf gehaald met lauw water.

Daarna ben ik weer even 5 minuten gaan stomen.

En dan, last but not least, het masker.


*op deze foto ben ik de yoghurt vergeten, maar dit is wel belangrijk!*
Schil de advocado. Als je de helft gebruikt, heb je ruim voldoende voor 2 personen. De rest kun je dus lekker op eten in de sla of iets dergelijks.


Meng de advocado in de bakje en doe er 1 eetlepel honing erbij. Dit zorgt ervoor dat het lekker op je gezicht blijft plakken. Ook is dit heel verzorgend en wordt je huid er lekker zacht van.


Als laatste doe je er 2 eetlepels yoghurt bij.
Laat het masker zo'n 10 á 15 minuten zitten.

Zo ziet het er op je gezicht uit. I know, niet echt charmant, maar wel helemaal zelf gemaakt en puur natuur!

Mijn huid is nu helemaal fris en lekker zacht. Zo heb je dus helemaal geen dure maskers nodig!

Maak jij wel eens zelf een maskertje?

Liefs, Lies

2 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat jij de tijd neemt om zelf scrubs en maskers in elkaar te steken! vind dat super!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Khen zelf heel.erg last van pukkels op mijn gezicht zelf doe ik wel eens zout pasta op gewoon wat zeezout met water mengen dan een half uur op je gezicht laten zitten en vervolgens eraf halen.dit kan je dan een paar dagen doen ook honing is heel goed voor je huid gewoon een dun laagje. Honing op je huid half uurtje laten zitten en tada weer een stralende huid

    BeantwoordenVerwijderen