zaterdag 26 februari 2011

Wenkbrauwen epileren, auw, auw, auw!

He meiden!

Ik weet nog dat ik voor het eerst mijn wenkbrauwen ging epileren. Mijn moeder had gevraagt of zij het moest doen, maar nee, ik moest en zou het zelf doen. Toen ik voor de spiegel stond dacht ik "Wat moet ik eigenlijk weg halen?" Ik ben uiteindelijk toch maar naar mijn moeder gegaan, en toen heeft zij het voor mij gedaan.
Toen ik het op een gegeven moment tócht zelf ging doen, heb ik voor mezelf een trucje bedacht, en dat trucje, ga ik jullie nu vertellen!

Wat heb je nodig?



* Wenkbrauw poeder;
* Wenkbrauw kammetje;
* Schuin afgesneden kwastje;
* Een scherp pincet.

Even over dat laatste, zorg dat je een scherp pincet hebt! Dit is echt al de helft van het epileren opzich. Met een bot pincet kom je nergens. Ik heb er één van Tweezerman, dit is best een duur pincet, hij kost zo rond de 30 euro. Je kunt ze kopen bij de wat luxere parfum of make-up winkels. Ook online kun je ze kopen, daat zijn ze iets goedkoper.
Ik begrijp dat veel jonge meiden dit niet kunnen én willen betalen voor een pincet. Koop dan gewoon een pincet bij de Hema of Etos, die kosten meestal 1 á 2 euro, maar zorg wel dat je deze vaak vervangt.

Goed, terug naar de tips!

Ik begin met het in model brengen van mijn wenkbrauwen, gewoon zoals je dit altijd doet. Dan pak ik mijn wenkbrauw kit. Ik gebruik er één van Gosh, hier zitten 3 kleuren poeder in. Je kunt van elk merk een poeder gebruiken, zolang je maar zorgt dat je poeder zo'n 2 tinten donkerder is dan je normale poeder.
Ik vul mijn wenkbrauwen in hoe ik dat normaal ook doe, alleen dan met de donkerste kleur.


* sunday morning face *

Hier kun je goed zien wat een verschil dit is. Mijn rechter wenkbrauw is nog niets mee gedaan maar mijn linker wenkbrauw is bijna zwart.
Als je dit bij alle twee je wenkbrauwen gedaan hebt, ga je goed kijken of alles gelijk is. Ze hoeven niet helemaal symetrisch te zijn, maar zorg wel dat ze op elkaar lijken.
Is het helemaal gelijk? Dan kunnen we nu beginnen. Haal alle haartjes weg wat niet zwart zijn. Zeker de eerste keer dat je gaat epileren zullen dit er veel zijn. Ik epileer mijn wenkbrauwen ondertussen al jaren, maar gebruik nog steeds dit trucje. Ik vind het super makkelijk, zo kun je namelijk nooit per ongeluk een hap mee nemen uit het deel dat niet geëpileerd moest worden.
Als alle haartjes weg zijn, was je de poeder van je wenkbrauwen af en heb je jouw perfecte wenkbrauw!

Nog een paar tips:

* Epileer beter te weinig dan te veel!
* Epileer het liefst 's avonds, dan kunnen je wenkbrauwen de hele nacht 'rusten' en loop je dus niet met rode vlekken boven je ogen.
* Met een ijsklontje kun je de pijn wat verlichten, je verdooft je wenkbrauw als het waren.

Succes!

Liefs, Lies


2 opmerkingen:

  1. Dit is slim bedacht! Ik heb het eigenlijk nog nooit zo gedaan.. Wel epileer ik ze bijna elke dag of om de dag (al is het maar 1 haartje)
    x

    BeantwoordenVerwijderen