donderdag 24 februari 2011

Een kilo of..... 5?

He meiden!

Ik wil het al een tijd, maar nu ga ik het écht doen! Ik wil wat afvallen. Niet dat ik super dik ben, maar ik wil gewoon, net als honderden andere vrouwen in Nederland, een platter buikje voor in de zomer.
Ik ga niet stoppen met eten, of op 3 rijstewafels per dag leven. Helemaal niet zelfs! Ik ga gewoon geen snoepjes of vettige dingen meer eten.


Daarbij is sporten natuurlijk geweldig voor je lichaam. Nu ben ik geen persoon die uren lang in de sportschool staat de buffelen. Op de één of andere manier kan ik dat gewoon niet. Ik fiets wel veel, dus daar houd ik het gewoon lekker bij.

Vanaf vandaag ben ik begonnen met Sonja Bakker. Haar boek is echt top! Ik heb totaal geen honger gevoel over de dag, iets waar ik wel bang voor was. Via haar dieet eet ik gevarieerd en gezond. Ik at altijd al gezond, maar dit is gewoon een soort houvast om niet meer te snoepen.

Wat is nu mijn doel? 5 kilo. Niet veel meer, maar ook niet minder! Dit wil ik bereiken in 3 maanden, dus dat moet zeker te doen zijn denk ik. Of ben ik nu te overmoedig??? Ik heb nog nooit een dieet gevolgd, maar elke maand ongeveer 1,5 kilo eraf lijkt mij prima te doen.

Ik ga jullie op de hoogte houden hoe het gaat. Er zullen zeker ups en downs zijn, ik laat het jullie allemaal weten.

Wie o wie heeft er nog een goude tip?

Liefs, Lies

Doe nog mee aan de winactie! Er doen al wat mensen mee, maar het zou leuk zijn als er meer mee doen!

11 opmerkingen:

  1. Ik wil er ook een paar kg af. Het was eraf, door stress dan wel, maar het was eraf, maar ondertussen ben ik ongesteld en heb ik alles in een week er weer aangegeten.... helaas gaat het er niet zo makkelijk af. :P Ik ga nu ook stoppen met snoepen. Meer fruit, salades, eventueel als tussendoortje rijstwafels met een plakje kaas of smeerkaas, ook lekker en minder ongezond. Nu maar hopen dat het weer snel wat beter wordt, want ik wil weer gaan lopen, maar ik vind het nu nog te koud! :P

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zet hem op! Ik weet niet helemaal zeker of het echt veel doet, maar probeer in plaats van brood eens wat meer crackers te eten, zodat je wat minder koolhydraten binnenkrijgt. Plakje kipfilet, komkommertje en laagje sandwichspreat erop en smullen maar! Mager, gezond en toch lekker! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Succes!! denk vast dat 't gaat lukken:) mijn tips hierbij: vééél water drinken / en dit is de *gouden* tip: probeer na 8-9 uur 's avonds niks meer te eten dat helpt echt - dan kun je de volgende ochtend ook weer stevig ontbijten zodat je spijsvertering goed op gang komt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve meiden, bedankt voor de tips! En ook voor het succes wensen :)
    Ik ga jullie op de hoogte houden!

    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel veel succes!
    Mij tip is nooit appels eten op de lege maag, daar krijg je echt SUPER veel honger van. En wel bij voorkeur "japans" eten (vis + rijst) - lekker en gezond!
    Ik wil ook graag weer beginnen met sporten, maar het is zo koud, ik wil alleen maar slapen =)))

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Mitchin
    Wat een top tip! Die kende ik nog niet, maar ga ik zeker gebruiken! Thanx!

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zorg ervoor dat je niet een jojo effect krijg.
    Dus ga zeker niet honger lijden!
    Sporten, voldoende water (1.5L per dag) en niet veel snoepen.
    Als je dit aanhoud komt het zeker wel goed.Succes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat van die appels wist ik niet! En ik maar denken dat ik dan eten+drinken in 1 had haha.
    Ik wil ook graag een paar kilo eraf! Ik hoop dat het jou (en mij) en alle andere lukt om voor de zomer die paar kilo eraf te krijgen!
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. heel erg veel succes komt helemaal goed:D

    BeantwoordenVerwijderen